Support

Optimale ondersteuningen verzekerd

Na implementatie en ingebruikname is aandacht aan systemen belangrijk. Op basis van uw in-huis expertise, verwachtingspatroon en eisen of combinatie hiervan kunnen onze service en support engineers uw systemen & applicaties onderhouden en/of veranderingen (moves, adds & changes). Het is ook mogelijk om uw totale communicatieoplossing als ‘managed service’ bij ons onderbrengen. U wordt ook dan professioneel ont-zorgt. 

De service en support engineers van Telecom Services zijn vakkundig opgeleid, bezitten de juiste leverancier gebonden certificeringscertificaten, hebben ruime ‘hands-on’ ervaring en beschikken over de meest moderne technische hulpmiddelen. 

Onze service en support engineers maken gebruik van een geautomatiseerde support afhandelingssysteem (SAS). Door het gebruik van SAS, is er voor u als klant en ons als toeleverancier een continu inzicht in de voortgang en historie van lopende projecten, mutaties en storingen. 

Wilt u meer weten over Telecom Services support?
Komt u ergens niet uit, of heeft u nog vragen voor ons? Aarzel dan niet om contact op te zoeken met ons! Wij antwoorden graag al je vragen!

Bel: 0546 – 546 546

Of mail: support@telecomservices.nl

Service overeenkomst

Na implementatie en ingebruikname is aandacht aan systemen belangrijk. Op basis van uw in-house expertise, verwachtingspatroon en eisen, of een combinatie hiervan, kunnen onze service & support engineers uw systemen en applicaties onderhouden, veranderen (moves, adds en changes), of u kunt uw totale oplossing als ‘managed’ service bij ons onderbrengen (ontzorgen). 

Support Afhandeling Systeem

Onze support afdeling maakt gebruik van een geautomatiseerd Support Afhandeling Systeem (SAS) welke ervoor zorgt dat mutaties, uitbreidingen en storingen op uw communicatie oplossing op een adequate manier opgevolgd worden. Al uw meldingen worden vastgelegd in zogenaamde ‘calls’. Via het Support Afhandeling Systeem (SAS) zijn voor onze specialisten, op elk moment, de meest actuele status van een ‘call’ beschikbaar.

Support ticketing

Doet u regelmatig een beroep op onze support afdeling? Dan bestaat de mogelijkheid een support ticket contract af te sluiten. Hierbij koopt u vooraf, tegen een gereduceerd tarief tijdseenheden in ten behoeve van support ondersteuning. Een Telecom Services Support Ticket (TSST) contract is altijd klant specifiek en kan ingericht als een beheer of managed service contract.

Online labelling tool Unify

Klik op deze link. Hiermee opent u een webpagina waarmee u labels kunt maken voor uw Unify toestellen.

Hulp op afstand

Via TeamViewer is onze Service en Support afdeling in staat om u op afstand te ondersteunen.

Handleidingen
Online labelling tool Unify

Hieronder een eenvoudige manier om de toetsen van uw Unify (voorheen Siemens) OptiPoint, OptiSet of OpenScape toestel te labelen.

Wat is er voor nodig

  • Microsoft ® Word
  • Img/KeyLabeling-geschikte printer (bv. ink-jet of laser), welke is geconfigureerd als uw standaard printer

 

stap voor stap

  • 1e stap : klik met de muis op het benodigde gele vlak van uw Unify OptiPoint, OptiSet of OpenScape toestel welke u wilt labelen.
  • 2e stap : er opent zich een nieuw venster, waarbij u kunt kiezen om het DOC-bestand te openen of op te slaan : open nu het bestand en print het.
  • 3e stap : vul de grijze velden in.
    Let op, maximaal 20 karakters per veld.
  • 4e stap : uitknippen en label op het toestel aanbrengen.

Klik hier voor de lijst met toestellen.

Reparatie procedure

Indien u een defect artikel wenst in te leveren, volgt u dan onderstaande reparatie procedure. Op deze manier zijn wij in staat om uw defecte artikel snel te repareren of te vervangen.

Op alle artikelen die bij Telecom Services zijn gekocht, heeft u een garantie van minimaal 12 maanden na aankoopdatum.

1. Check of het artikel voor garantie in aanmerking komt.
2. Vult het reparatieformulier in en print dit uit.
3. Stuur het artikel naar de betreffende locatie (Amsterdam/Almelo).

Telecom Services maakt onderscheid in:
 

1. DOA (Dead on Arrival)
2. Reparatie onder garantie
3. Reparatie buiten garantie

1. DOA (Dead on Arrival)

Een DOA is een artikel dat binnen een operationele termijn van 7 dagen defect raakt, dan wel gebleken is bij installatie. De term DOA zorgt soms voor misverstanden. Wij willen u dan ook vragen om in het geval van een DOA alsnog de exacte klacht-omschrijving te geven op het reparatieformulier.

Het DOA artikel dient u met het reparatieformulier naar ons toe te sturen. Voegt u een kopie van de pakbon of factuur van het apparaat bij. Na ontvangst en constatering van het defect ontvangt u van ons een nieuw artikel. Betreft het geen DOA dan zal het volgens punt 2 of 3 in behandeling worden genomen.

2. Reparatie onder garantie

Garantie geeft niet automatisch recht op een nieuw artikel. Indien reparatie mogelijk is, zal dit worden uitgevoerd. Het defecte artikel dient u met het reparatieformulier naar ons toe te sturen. Telecom Services zal het artikel onderzoeken. Het gerepareerde of vervangen artikel zal aan uw worden geretourneerd.

3. Reparatie buiten garantie

Het defecte artikel dient u met het reparatieformulier naar ons toe te sturen. Telecom Services zal het artikel onderzoeken. U ontvangt een kostenopgave van de reparatiekosten. Voor een snelle afhandeling van de reparatie verzoeken wij u binnen 1 week te reageren. Indien u niet akkoord gaat met de reparatiekosten brengen wij u 35 euro diagnosekosten in rekening. Artikelen die buiten de garantie vallen en niet gerepareerd kunnen worden, ontvangt u van ons ongerepareerd retour met een factuur van 35 euro voor de behandelkosten. Wij verzoeken u in dit geval via de regulieren weg een nieuw artikel te bestellen.

Voor vragen over reparaties belt u naar onze Support afdeling.

Handleidingen downloaden

Unify (voorheen Siemens) OptiPoint/Optiset/Opticlient
Unify (voorheen Siemens) Optiset E Entry

Unify (voorheen Siemens) Optiset E Basic

Unify (voorheen Siemens) Optiset E Standard/Comfort/Conference

Unify (voorheen Siemens) Optipoint 500 Entry

Unify (voorheen Siemens) Optipoint 500 Economy/Basic/Standard/Advance

Unify (voorheen Siemens) Optipoint 410 Administrator

Unify (voorheen Siemens) Optipoint 410 Advance

Unify (voorheen Siemens) Optipoint 410 Economy/Plus/Standard

Unify (voorheen Siemens) Optipoint 420 Advance

Unify (voorheen Siemens) Optipoint 420 Economy/Plus/Standard/keymodule

Unify (voorheen Siemens) Opticlient 130 softphone

Unify (voorheen Siemens) Optipoint WL2 Professional

Unify (voorheen Siemens) OpenStage

Unify OpenStage 15

Unify OpenStage 20

Unify OpenStage 40

Unify OpenStage 60

Unify OpenStage 10 T

Unify OpenStage 15 T

Unify OpenStage 20 T

Unify OpenStage 40 T /Keymodule/Bezetlampenveld

Unify OpenStage 15 S

Unify OpenStage 20 S

Unify OpenStage 40 S

Unify OpenStage 60/80 S

Unify OpenStage 15 HFA

Unify OpenStage 20 HFA

Unify OpenStage 40 HFA

Unify OpenStage 60/80 HFA

Unify OpenStage 60/80/Keymodule 

Gigaset

Gigaset S680

Gigaset S2 Professional voor Hipath Cordless

Gigaset S3 Professional voor Hipath Cordless

Gigaset S4 Professional Hipath Cordless Office

Gigaset S4 Professional Hipath Cordless IP

Gigaset S1

Gigaset SL1

Gigaset SL3

Gigaset M1 Professional voor Hipath Cordless

Gigaset DL500A/DX600 ISDN/DX800A

Telefonie applicaties

Unify (voorheen Siemens) MyPortal (NL)

Unify (voorheen Siemens) MyPortal for Outlook (NL)

Unify (voorheen Siemens) MyPortal for Mobile (NL)

Unify (voorheen Siemens) MyAgent (NL)

Unify (voorheen Siemens) MyAttendant (NL)

Unify (voorheen Siemens) MyPortal – Entry

Unify (voorheen Siemens) EVM – Entry Voice Mail

Unify (voorheen Siemens) Xpressions Compact Voice Mail

Unify (voorheen Siemens) Xpressions – Quick Reference

Viewpoint Vertical Wave

Viewpoint Televantage – Quick Reference (NL)

Viewpoint Televantage (NL)

Mitel IP toestellen

Mitel 5550 Console (NL)

Mitel 5550 Console Quick Reference (NL) 

Mitel 5330 en 5340 (NL)

Mitel 5320 Quick Reference (NL)

Aastra 67xxi

Aastra 6753i voor gebruik op Vertical Televantage

Jabra headsets

Jabra GN 9300

Jabra GN 9350

Jabra GN 2100 duo