Reparatie procedure

Indien u een defect artikel wenst in te leveren, volgt u dan onderstaande reparatie procedure. Op deze manier zijn wij in staat om uw defecte artikel snel te repareren of te vervangen.

Op alle artikelen die bij Telecom Services zijn gekocht, heeft u een garantie van minimaal 12 maanden na aankoopdatum.

1. Check of het artikel voor garantie in aanmerking komt.
2. Vult het reparatieformulier in en print dit uit.
3. Stuur het artikel naar de betreffende locatie (Amsterdam/Almelo).

Telecom Services maakt onderscheid in:
 
    1. DOA (Dead on Arrival)
    2. Reparatie onder garantie
    3. Reparatie buiten garantie

1. DOA (Dead on Arrival)

Een DOA is een artikel dat binnen een operationele termijn van 7 dagen defect raakt, dan wel gebleken is bij installatie. De term DOA zorgt soms voor misverstanden. Wij willen u dan ook vragen om in het geval van een DOA alsnog de exacte klacht-omschrijving te geven op het reparatieformulier.

Het DOA artikel dient u met het reparatieformulier naar ons toe te sturen. Voegt u een kopie van de pakbon of factuur van het apparaat bij. Na ontvangst en constatering van het defect ontvangt u van ons een nieuw artikel. Betreft het geen DOA dan zal het volgens punt 2 of 3 in behandeling worden genomen.

2. Reparatie onder garantie

Garantie geeft niet automatisch recht op een nieuw artikel. Indien reparatie mogelijk is, zal dit worden uitgevoerd. Het defecte artikel dient u met het reparatieformulier naar ons toe te sturen. Telecom Services zal het artikel onderzoeken. Het gerepareerde of vervangen artikel zal aan uw worden geretourneerd.

3. Reparatie buiten garantie

Het defecte artikel dient u met het reparatieformulier naar ons toe te sturen. Telecom Services zal het artikel onderzoeken. U ontvangt een kostenopgave van de reparatiekosten. Voor een snelle afhandeling van de reparatie verzoeken wij u binnen 1 week te reageren. Indien u niet akkoord gaat met de reparatiekosten brengen wij u 35 euro diagnosekosten in rekening. Artikelen die buiten de garantie vallen en niet gerepareerd kunnen worden, ontvangt u van ons ongerepareerd retour met een factuur van 35 euro voor de behandelkosten. Wij verzoeken u in dit geval via de regulieren weg een nieuw artikel te bestellen.

Voor vragen over reparaties belt u naar onze Support afdeling.