Gemeenteconcept

Het Gemeenteconcept is een telefooncentrale oplossing voor de gemeentelijke markt: gemeentehuizen en clustergemeenten.

Wat biedt het Gemeenteconcept u:

  • Oplossing voor 50 tot 3000 gebruikers. Betrouwbare redundante VoIP telefonieplatformen als solide telefonieomgeving;
  • Presence / integratie (CRM+OCS). Door middel van uitgebreide integratie- en koppelmogelijkheden met diverse CRM databases en Microsoft OCS, toezicht op aan- en afwezigheid van medewerkers waardoor contact snel wordt gelegd;
  • CTI integratie met burgerinformatiesystemen. Hierdoor is burgerinformatie sneller en op de juiste plaats beschikbaar, waardoor tijdwinst wordt behaald;
  • Klantcontactcenter (KCC Label), ACD functionaliteit. Uitgebreide wachtrijen mogelijk met intro- en wachtteksten, supervisie op wachtrijen met bijbehorende rapportages;
  • Wachtrij met plaats- en wachttijdaanduiding voor gemeentelijke belastingen. Telefonische loketinrichting voor burgers op specifieke telefoonnummers zoals belastingtelefoon;
  • Burgerinformatienummer. Het juist opvangen van inkomend telefoonverkeer op het Burgerinformatienummer en verder stroomlijnen van het verkeer naar de juiste medewerkers;
  • Calamiteitenscenario. Noodnet en calamiteiteninbelnummer. Het prioriseren van en directe toegang tot de verantwoordelijke personen binnen de gemeente;
  • Noodnetlijnen. Naast directe telefoontoestellen tevens te integreren op de communicatieserver met gespreksopname mogelijkheid;
  • Calamiteitenpaging integratie en noodknopvoorziening in burgerspreekkamer, wachtruimtes en balies. Bij nood via 1 druk op de knop wordt hulp opgeroepen;
  • BHV, Brand- en PZI-oplossing. Mogelijkheid tot het creëren van BHV-groepen middels toestellen, handset en piepers;
  • Vast-mobiel intergratie. Bereikbaar onder 1 vast nummer voor mobiele medewerkers in de buitendienst;
  • Ontsluiting nevenlocaties middels VoIP- (VPN) QOS-netwerken met gebruikers op afstand (gemeentewerf, gebouwen, brandweer, deelkantoren en overige bijgebouwen);
  • Flexwerkplekken. Slimme inzet van kantoorruimte door het creëren van flexplekken. Inloggen op de werkplek met behoud van intern- en doorkiesnummer;
  • Automatische receptioniste, keuze menu structuur en voice mail. Bij erge drukte receptiepost afvang middels autoattendant tekst mogelijk. Eveneens mogelijk tekstboomstructuur te maken voor telefonische informatie verstrekking (veel opgevraagde info). Algemene of persoonlijke voicemailboxen bij afwezigheid;
  • Managementinformatie en -interpretatie rapportage. Uitgebreide rapportagemogelijkheden op persoons- en afdelingsniveau voor het meten van de werkdrukbelasting en hierdoor efficiëntere inzet van de medewerkers;
  • Thuiswerkoplossingen. Beroep op thuiswerkers of tijdelijke krachten is mogelijk door het opschakelen van thuiswerkplekken geïntegreerd in het bestaande nummerplan van de gemeente;
  • Multi-siteoplossingen, clustering van meerdere gemeentes. Voorbereidt op clustering/samengaan van gemeenten tot 1 telefonienetwerk met 1 overall uniek nummerplan;
  • Redundante oplossingen. Mogelijkheid tot bouw van redundant telefonienetwerk, waardoor bij uitval gemeente bereikbaar blijft.


Enkele referenties: Wierden, Rijssen-Holten, Heerde, Hattem, Groesbeek, Zwolle, Wageningen en Brummen.